НОД по развитию осетинской разговорной речи Совершенствование речевого развития детей с использованием

Хадарцева Надежда Александровна
НОД по развитию осетинской разговорной речи Совершенствование речевого развития детей с использованием

Цель : Совершенствование речевого развития детей

посредством игровых технологий в условиях

ФГОС ДО.

Задачи :1. Образовательная :

Познакомить детей с новым словом «къуту». Учить правильно

Произносить звук «къ». Обогащать активный словарный запас.

2. Развивающая :

Продолжать развивать связную речь и речевое творчество.

Закреплять навык построения грамматически правильной речи,

как средство общения. Совершенствовать умение детей согла-

совывать существительные с прилагательными.

3. Воспитательная :

Воспитывать звуковую культуру речи: правильно произносить

слова по выразительности речи, логически применять тон,

ударение, интонацию.

1. Организационрстг.

Хъуысыиронмелоди. Сабитзалмрбахыстысты.

Хъ. Сабит, мннмцасуазджытрбацыд! Салам ма сын радтм.

С. Урайсомхорз!

Хъ. Сабит, ухорзхй,зылдмаацаразут, ныр- та крдзийнрадтм салам:

гасцутсабит!

С. гасцухъомылгнг!

Хъ. Бузныг!Укъухт-марайсутмкрдзийнарфтракнм. зфыццаграйдайдзынн : зрдхлар у,-

С. Бирцр, амонджын у…

Хъ. Куыдхорзракодтатарфт, нсрохкнут, арфтйадймагкныфлмндр, зрдхлардр.

Сабитрсугъдмааллуут. (хъомылгнгкъоппйсуджоктуары).

Хъ. Алчидруайсдсуджок, урмытыхснсбаврутмиумдзурм:

С. Мах тымбылсуджокрзилм.

Тулмразм – фрсырдм.

Иукъухййалхъивм

Иннуылйаврм (2 х).

Хъ. Куыддзбхрадзырдтатуныхст. Ахъыдзыуынкодтасуджокукъухт? Нырскъоппыаврут. (хъомылгнгкуыддркъоппкъодахылфцйврдта, афттыппыроныссардта.

2. Мырт растдзурынылкуыст.

Хъ. Диссгт! Ай та цы у?

С. Колобок

Хъ. Сабит, колобок иронаукуыдхуины?

С. Дзуапп

Хъ. Згъммайиум, ныр та ды, ды….

Тыппыроннмрбацыдуырыссагадмонаргъауй. майсымахзонутцаврзаргзарыдисуый?

С. Дзуаппыт

Хъ. Удмайиумазарм. –тынгхорз.

Байхъусут-майм

Я колобок, колобок

По амбару метён.

Сабит, «амбар» иронаухуиныкъуту. Згъмйиум, нырды,ды…

Дзырд «къутуйы» цаврмырхъуысыйрайдайны?

С. Къ

Хъ. Згъмйиумкъ,нырды…ды.

Тынгхорзсабит,зылд-маакнутмкъутуйытыххйрсугъдныхстзгъм:

С. Къуту, къуту – дынхзна!

Къуту, къуту – дына бркад!

Къуту, къуту – дзагдркн!

Хъ. Бузныгуын, мгыццылхурт. Куыдзагътамафтдзырдкъутурайдайымыркъ-й.

рхъуыды – мамынкнутахмдзырдт, кцытрайдайынцмыркъ-й.

С. Дттынцдзуаппыт.

3. Бесед: Цы? Цавр? Цы ми кны?

Хъ. Тынгхорз. Йнырмаммхстгдррауайут. Байхъусут-ма (хъомылг-джыкъухытыппырон).

Сабит,згъут-мамын, тыппыронаргъауыфыццагцуыламблд?

С. Дзуапп.

Хъ. матрхъусцавр у?

С. Дзуапп

Хъ. Трхъусыфст та цуыламблд?

С. Дзуапп

Хъ. Биргъ- та цавр у?

С. Дзуапп.

Хъ. Биргъыфст- та арсыламблд?марс та цавр у?

С. Дзуапп

Хъ. Сабит,мтыппыроны та цыбахордта?

С. Рувас- та цавр у? (хъомыл-г, дзург- дзурын, хуыздрдзуаппытчидттыуыцысабитнуарыхъддагсырдтымаскт).

Хъ. Сабиткуыдхорзрадзырдтатхъддагсырдтытыххй.

Сабит,мухифндидаргъауыацархайын?

С. Дзапп.

Хъ. Трхъус,биргъ, арсмруваснмис. (стйиумвзарынцтыппырон, дадайымнанайы.)

Сабит,ролткм не рхаудуыдон та уыдзыстыксджыт.

Урт- матагъдкассйыбилетталхнутмубынттбацахсут.

Хъ. (дзурыархайджытм)

Сабит, сымахцттстут? Удуцстытсыхгнутм

абалцкнмаргъуттыбстм.

(Декорацитбацдтгннрстг.)

Хъ. Уцстытбайгомкнут. Мах фестадыстмаргъуттыбстйы. Цомутмем. (архайджытиууылдрширмйыфстбадынцмсролтмгсградыгайуырдыгйцуынц).

4. Аргъауыинсценировкйырстг.

Дзург: (рбадтксджытиммсмиуй-иухаттфарстат

дтты.)

Цардыстымуыдыстыдадамнана. мдада

нанамдзуры:

Дада: — Зронд, узронд, сфыц-мамынтыппырон.

Нана: — мдынцмйсфыцон! Ссаднмдзаг и.

Дада: — О, зронд,зронд! Нкъутуммбауай, йкъуымтйссадрамрзмдын фаг уыдзн.

Дзург : — Нана драфтбакодтамдыууармыссадрамарзта, хуыссдзыхсырысртимакодта, хуыссаратул-батулкодтамдзырауадтыппырон. Твдпецыйафыхтамйрудзынгылуазалкнын–маврдта. Тыппыронрудзынгылсфлмцыдбадын, аракс-бакскодтамзхмратылд, стйкъахвндагмматылди.

Тулы, тулымйразмфцистрхъус.

Трхъус. — гасцутыппырон! Мнцыхрзадтфкныс!

Ныртккдбахрдзынн!

Тыппырон : — Н,мамбахртрхъус. здынуыйбстызарг

акндзынн.

Зарг :зтыппырондн, тыппырондн

Къутуйнйкъуымтйсрфтдн.

хсырысртй – та змст

Фрнйффыхтоймтвдпецы.

Уазалгонд та рудзынгылдн.

здадайацыдтн,

знанайацыдтн.

Дуйдртрхъусацаудзынн!

Дзург :- матылди. Тулы, тулыытыппыронхъдый

размфцисбиргъ.

Биргъ: — Тыппырон, утыппырон,

здбахрдзынн!

Тыппырон :- Мамбахрбиргъ

здынзаргазардзынн.

Зарг :….

Дуйдрбиргъацудзынн!

Дзург :- матылди. Тулы та,тулытыппыронхъды

къахвндагылмарсыразмфцис.

Арс: — Тыппырон, утыппырон,

здбахрдзынн!

Тыппырон : — Цйкуыдмбахрдзынзылынкъах?

Уыйбстымзаргмбайхъус…

Зарг:- зтыппырондн, тыппырон

….

Дуй – та арстынгнцон у ацуын.

Дзург :- матылди. Тулы та,тулыйхицнтыппыронм

Йразмфцисрувас—буварс.

Рувас:- гасцутыппырон! Куыдрсугъдд! Куыддзбх

д!

Дзург: — Тыппыронфырцинй,кййрапплыдыстыуый,

ныззарыдйзарг:

Зарг:- зтыппырондн, тыппырон

….

Дуйдррувасацудзынн.

Рувас: — Куыддзбхзарг у!

Дзург: — Загътасайгайрувас.

Рувас: — Флныззрондднмхъусйхорз нал хъусын.

Абад-мамбырынкъылмманогйазар.

Тыппырон: -зтыппырондн,тыппырон.

Дзург :- Рувасй «м» — мйбахордта.

5. Крон.

Хъ. Мгыццылхурт, ртистт, хстгдрмарауайутмнм.

Зылдмаакнут. Куыдхорзахъазыдыстутуролтаргъауы.

Цыфцыдифылдрузрдм? Кцыдзыуыдтппуд?

Кцы та тугдзых?

С. Дзуаппыт…

Хъ. Сабит,згъут – мамынрмаструваснцмбантыст

тыппыроныбахрын?

С. Дзуаппыт….

Хъ. Тыппыронылахмфыдбылызцмрцыди.

С. Дзуаппыт….

Хъ. Сымахуныййарджытмфхъусут?

Иунгйискуыдмацут?

С. …

Хъ. Тынгхорз, уырнымсымахкоммгссабитстутуыйм

уынзгъынбузныгабоныархайдмгсг.

Мзрдуынзгъыдзбххларйцрынмуынлвар

кнынгыццылсюрпризт, иронкрдзын – чурек нартхоры

ссадйконд. Айсут,ухорзхй.

Ныр та нуазджытнхрзбонзгъм!

Воспитатель (по обучению ос. языку) Хадарцева Н. А.

Источник: maam.ru